- GEMAAKT VOOR HET LEVEN ONDERWEG -

Waar de weg ook heen leidt, het chassis van de Crosstourer zorgt voor een overtuigend wendbare machine.

 

Crosstourer

Voorbereid op lange afstanden, met z'n tweeën en bepakt en bezakt, maar ook op de drukte van de stad; de Crosstourer weet zich met de meest uiteenlopende omstandigheden raad. De duurzame body met de slanke voorkuip is fan van scherpe bochten, maar biedt toch meer dan genoeg bescherming tegen slecht weer.

 

item9

Het geavanceerde wielophangingssysteem met de stijve 43 mm upside-down voorvork biedt controle, nauwkeurig stuurgedrag en stabiliteit.

 

item8

Het 19 inch voor- en 17 inch achterwiel met spaakdesign zijn voorzien van binnenbandloze banden: 110/80-R19 voor en 150/70-R17 achter.

 

item11

De digitale cockpit toont alle informatie die de rijder nodig heeft, inclusief een brandstofcomputer - het actuele verbruik, het gemiddelde verbruik en de resterende hoeveelheid brandstof - en een indicator die aangeeft in welke versnelling je rijdt.

 

item10

De achterkant combineert functie met stijl en is voorzien van geïntegreerde bevestigingssteunen voor de zijkoffers en topkoffer en handgrepen voor de passagier. Het royale zadel zorgt ervoor dat zowel rijder als passagier comfortabel zitten tijdens lange afstanden.

 

item13

De verstelbare handkappen zorgen voor extra wind- en weerbescherming. Ze beschermen bovendien de rem- en koppelingshendels tegen eventuele stoten.

 

item12

Bediend via een schakelaar op de linkerstuurstang biedt de transmissie met dubbele koppeling (DCT) een naadloze en intuïtieve manier van schakelen. Je hebt de keuze uit drie rij-instellingen; de MT-stand geeft je volledig handmatige controle, waarbij je kunt schakelen met de knoppen op het stuur. Je kunt ook kiezen voor een meer ontspannen rit in de Drive-stand (D), of wat extra adrenaline toevoegen in de Sport-stand (S).

 

Crosstourer1

Met zijn dynamische karakter levert de 1237 cc V4-motor grote hoeveelheden bruikbaar vermogen, met een lineair koppel vanaf lage toerentallen en een karakteristiek gevoel door de onregelmatige ontstekingsvolgorde, dankzij de offset krukpennen. De respons is messcherp dankzij de PGM-FI brandstofinspuiting en de acceleratie is direct in alle zes versnellingen. Het verfijnde Torque Control System (TCS) bewaakt en behoudt continu de tractie van het achterwiel en heeft drie verschillende instellingen, zodat met alle rijomstandigheden rekening kan worden gehouden. De eindoverbrenging gebeurt via een onderhoudsvrije as.